اکتان

آموزش و دانلود منابع آموزشی شیمی و نفت و گاز

اکتان

آموزش و دانلود منابع آموزشی شیمی و نفت و گاز

بهترین وبلاگ وردپرسی مهندسین شیمی و نفت و گاز
اکتان
تبلیغات
پیوندهای روزانه

دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشومادانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران مرکزی

تعداد صفحات:95
نوع فایل :Word
قسمتی از متن :
مو و لزوم استفاده از شامپوها:
ابتدا نگاهی گذرا به ساختان مو خواهیم داشت سپس روشهایی که مواد مصرفی در شامپوها و حالت دهنده‌های مو می‌تواند ساختمان مو را تحت تأثیر قرار دهند بررسی می‌شوند.
ساختمان مو بر اساس نژاد، تغذیه ومنطقه‌ای که فرد در آن قرار دارد و خصوصیات وراثتی متغیر است. ولی به طور کلی سه منطقه در برش عرضی مو دیده می‌شود.
لایه اول کوتیکول است که خارجی‌ترین لایة مو است. از پروتئین کراتینه شده تشکیل شده است و بصورت فلس‌هایی است که بر روی هم قرار گرفته‌اند. مقاومت موی انسان نسبت به مواد شیمیایی به میزان ضخامت لایة کوتیکول آن بستگی دارد. اگر چنانچه لایة کوتیکول مو آسیب ببیند مو حالت خشکی و خشنی پیدا خواهد کرد.

لایة کورتکس زیر لایة کوتیکول قرار دارد و قسمت اعظم مو را تشکیل می‌دهد. این لایه از سلولهای سوزنی شکل تشکیل شده که در طول محور لیف مو قرار دارند. الاستیسیته و قدرت مو به ساختمان کورتکس بستگی دارد. کورتکس از اسیدهای آمینه مانند تریپتوفان و تیروزین واز اجزاء بسیار کوچک معدنی و از ترکیبات گوگرددار مانند سیستین تشکیل شده است.
کانالی که در مرکز مو قرار دارد مدولا نامیده می شود که معمولاً از کراتین نرم تشکیل شده است. گفته می‌شود که این لایه بر خواص شیمیایی و مکانیکی مو تأثیر چندانی ندارد.
لایة کوتیکول مناسبترین لایه برای ایجاد تغییرات ساده در مو می‌باشد. براقیت و نرمی مو توسط افزودن مواد شیمیایی کراتین دار به کوتیکول مو تأمین می‌شود. تشکیل لایه یا فیلمی بر روی تار مو به صورت ممتد یا غیر ممتد باعث بهبود خواص فیزیکی فلس‌های مو، براقیت و نرمی می‌شود که خود بر خواص نوری مو مؤثر است. برای این منظور می‌توان از یک نرم کنندة اسیدی استفاده کرد.
در اثر جذب مواد شیمیایی در لایة کوتیکول، براقیت، شفافیت و سهولت برهم لغزیدن تارهای مو بهبود می‌یابد.
گروههای آمینو آزاد کراتین مو، هر چند منبع الکترون می‌باشند ولی از لحاظ شیمیایی بدون بار هستند. این گروهها می‌توانند از لحاظ پیوند الکترواستاتیکی باترکیباتی که از لحاظ الکترونی ضعیف هستند پیوند یافته و یک کمپلکس قوی ایجاد نمایند. دترجنت‌های کایتونی به عنوان اسید لوئیس و مو به عنوان بازلوئیس عمل می‌کند وعمل جایگرینی مواد در لایة‌ کوتیکول انجام می‌شود.
هنگامی که مو تحت تأثیر مواد شمیایی قرار می‌گیرد کورتکس مو در محل انتهایی مو به صورت بی‌حفاظ باقی می ماند. جایگزین کردن مواد حالت دهنده در این قسمت به علت اندازه بزرگ مولکول محدودیت دارد. بنابراین همانگونه که یک مولکلول وارد این جزء مو می‌شود می‌تواند از آن جز نیز خارج شود مگر آنکه با لایة کورتکس واکنش‌ دهد.
مدولا به علت غیر قابل دسترس بودن کمتر در دسترس عملیات حالت دهندگی قرار می‌گیرد.
ریشة مو مواد چربی را ترشح می‌کند که این مواد محتوی اسیدهای چرب، روغنهای اولیئک چربیها، هیدروکربنها و استرونیدها می‌باشد.
دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما

دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشوما

دانلود گزارش کارآموزی تولید فرآورده های بهداشتی شرکت پاکشومادانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران مرکزیتعداد صفحات:95نوع فایل :WORD قسمتی از متن :مو و لزوم استفاده از شامپوها:ابتدا نگاهی گذرا به ساختان مو خواهیم داشت سپس روشهایی که مواد مصرفی در شامپوها و حالت دهنده zwnj;های مو ...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی